تحميل رواية لأ بطعم الفلامنكو PDF – محمد طة

تحميل رواية لأ بطعم الفلامنكو PDF

5
(1)

تحميل رواية لأ بطعم الفلامنكو PDF – محمد طة – التغيير هو أكبر تحدى ممكن يواجهك فى حياتك .. والتغيير الحقيقي، بيكون معاه صعوبتين .. الصعوبة الأولى إنك هاتكون عامل زى الطفل المولود جديد .. بتخرج للحياة ومعاك كل المخاوف زى ما معاك كل الفرص .. بتتعرف على نفسك وعلى اللى الناس وكأنك بتشوفهم لأول مرة .. بتختار اختيارات جديدة .. و تمشى فى سكك مختلفة .. حتى لو كانت مُوحشة.. أو مهجورة .. الصعوبة التانية هى إن التغيير ليه تمن .. والتمن ده ممكن يكون غالى جداً .. الكتاب ده عن التغيير .. عن خطواته .. وعن تمنه .. عن احتياجاتك .. ومخاوفك .. وحقوقك النفسية .. عن قراراتك اللى أخدتها زمان .. وقراراتك اللى هاتخدها دلوقت .. الكتاب ده هاينقلك بهدوء وثقة .. من مرحلة (الحبو) خارج النص .. و (المشي) فوق أشواك العلاقات الخطرة وتجاوزها .. إلى الضرب على الأرض بشكل إيقاعى متتابع ومبهر .. وكأنك راقص فلامينكو محترف .. يرقص فوق آلامه .. ويزلزل القلوب أمام عينيه .. يعلن عن نفسه فى وجه العالم .. مع كل دبدبة عالية مدوية من قدميه .. يرفع عنقه نحو السماء .. ويغرس بذور وجوده الجديد فى أعماق الأرض .. جهز قلبك وعقلك وروحك .. لتقابل نفسك .. كما لم تعرفها من قبل.

تحميل رواية لأ بطعم الفلامنكو PDF
تحميل رواية لأ بطعم الفلامنكو PDF
عن الكاتب محمد طة

استشارى ومدرس الطب النفسي .. زميل الكلية الملكية البريطانية .. عضو الجمعية الأمريكية للعلاج النفسى الجمعى. له العديد من الكتب المهمه مثل روايه لأ بطعم الفلامنكو و كتاب الخروج عن النص.

المؤلفمحمد طة
الصفحات324
سنة النشر2019
القسمروايات عربية

تحميل رواية لأ بطعم الفلامنكو PDF

 إبلاغ عن رابط لا يعمل  

ناقش الكتاب

ما هو تقييمك لهذا الكتاب ؟

متوسط 5 / 5. عدد الأصوات: 1

لا توجد أصوات حتى الآن! كن أول من يقيم هذا الكتاب.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

حمل أيضاً
أنت هنا لأنك مهتم بقرأة الكتب .. اشترك بالنشرة البريدية
أنت هنا لأنك مهتم بقرأة الكتب .. اشترك بالنشرة البريدية
آخر الكتب في بريدك الإلكتروني في صباح كل يوم
ندعوك أيضًا لمتابعة حساباتنا على مواقع التواصل الاجتماعي.

يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط لتحسين تجربتك. سنفترض أنك موافق على ذلك ، ولكن يمكنك إلغاء الاشتراك إذا كنت ترغب في ذلك قبول قراءة المزيد